Voip & Cloud Telefonie

Wat is Voice over IP ?

 

Voice over IP of kortweg VOIP is de opvolger van de traditionele telefonie zoals we ze al jaren kennen.De afkorting VOIP staat voor Voice over Internet Protocol.Hierbij wordt gebruik gemaakt van het data netwerk en het internet om spraakpakketten over te brengen.VOIP kan op verschillende manieren worden geïmplementeerd.

 

 

VOIP Gateway

 

De meest eenvoudige is de installatie van een VOIP gateway.Een VOIP gateway wordt tussen uw bestaande telefoniecentrale en de analoge of ISDN lijnen geplaatst.Deze gateway zorgt voor de routering van al uw uitgaande gesprekken naar onze VOIP infrastructuur. Dit heeft verschillende voordelen:

U geniet van voordelige tarieven.

De bestaande telefoniecentrale en telefoontoestellen kunt u gewoon blijven gebruiken.

Geen hoge investeringskosten - de plaatsing van een VOIP gateway vereist geen aanpassingen aan de bestaande infrastructuur.

Uitbreidbaar – U kunt op een later tijdstip gemakkelijk naar een VOIP centrale met VOIP toestellenoverschakelen.

 

 

VOIP Centrale

 

Bij de installatie van een VOIP centrale verloopt het volledige spraakverkeer via het lokale datanetwerken het internet.In tegenstelling tot de configuratie met een VOIP gateway, wordt hierbij gebruik gemaakt van VOIP telefoontoestellen die rechtstreeks met de VOIP centrale in verbinding staan.Spraak wordt hier reeds op de telefoontoestellen omgezet in IP pakketten.Dit brengt een aantal extra voordelen met zich mee bovenop de kostenbesparing.

VOIP toestellen gebruiken de databekabeling van het bestaande computer netwerk.

Mogelijkheid om verschillende vestigingen te koppelen.

Doorgedreven integratie met software pakketten. (CRM, ERP, …)

Telewerkers bellen tegen dezelfde voordelige tarieven naar klanten of gratis naar kantoor.(Ook in het buitenland indien er toegang is tot een degelijke internetverbinding)

 

 

VOIP in de Cloud

 

Wij kunnen uw VOIP telefoniecentrale ook in de Cloud voorzien.Een fysieke telefoniecentrale bij u op kantoor is dan overbodig.Alle functionaliteiten van uw telefoniecentrale worden vanuit de Cloud als een dienst voorzien.(SaaS / Software as a Service)De VOIP telefoontoestellen op kantoor verbinden via het internet met de virtuele telefoniecentrale in de Cloud.Deze oplossing wordt in een abonnementsvorm aangeboden en biedt een heleboel voordelen.

Geen hoge investeringskosten voor een telefoniecentrale.

Het gebruikte platform blijft steeds up-to-date.

Besparen op gesprekskosten, gratis onderling bellen.

Flexibel en overal beschikbaar. (Hotdesking voor Telewerkers)

Uitgebreide functionaliteiten: conferencing, Vast/mobiel integratie (SimulRing), ...